قبل از دانستن طبع پیازچه و خواص پیازچه برای لاغری باید بدانید که پیازچه چطور به عمل می‌آید. پیازچه در حقیقت همان پیاز جوان است که قبل از این که به طور کامل رشد کند برداشت می‌شود.
پیازچه طبعی گرم و خشک دارد؛ بنابراین کسانی که طبع گرمی دارند نباید در مصرف پیازچه زیاده روی کنند؛ اما کسانی که طبع‌شان سرد و‌ تر است، با مصرف پیازچه به صورت روزانه مشکلی نخواهند داشت.
برای معتدل شدن طبع پیازچه، می‌توانید آن را بپزید. شدت گرمی پیازچه با پختن آن کم می‌شود. البته که پیازچه خام خواص بیشتری دارد و بهتر است این ماده غذایی را به صورت تازه مصرف کنید.

چه چیزهایی را بهتر است با پیازچه بخوریم؟

همان‌طور که گفتیم پیازچه طبعی گرم و خشک دارد؛ بنابراین پیازچه را باید به همراه غذا‌هایی مصرف کنید که طبعشان سرد است. این کار باعث می‌شود که سردی و گرمی غذا به تعادل برسد. به عنوان مثال پیازچه را نباید با سیر که یکی از غذا‌های دارای طبع گرم است بخورید.
اگر علاقه‌مندید که پیازچه همیشه به عنوان سبزی خوردن سر سفره باشد، پیشنهاد ما این است که ماست، دوغ یا خیار را سر سفره خود داشته باشید. با این کار می‌توانید هم از خواص پیازچه بهره‌مند شوید و هم نگرانی از بابت مشکل‌ساز شدن طبع گرم پیازچه نخواهید داشت.
همچنین اگر غذایتان طبعی سرد دارد، پیازچه می‌تواند انتخاب خوبی برای مخلفات کنار غذا باشد. این سبزی نمی‌گذارد سردی غذا شما را دچار مشکل کند.
خواص پیازچه

معرفی پیازچه

پیازچه از سبزیجات تقریبا ثابت در در بین سبزی‌ خوردن است و به همراه پیاز، جزئی ثابت از مواد غذایی مورد نیاز روزانه محسوب می شود، در واقع کمتر غذایی هست که برای تهیه و خوش طمع شدن آن نیاز به پیاز و پیازچه نباشد.

پیازچه‌ها در واقع همان پیازی است که قبل از رسیدن کامل، برداشت شده است.

طعم پیازچه نسبت به پیاز ملایم‌تر و تراکم مواد مغذی در پیازچه‌ها بیشتر است.

خواص پیازچه بسیار شبیه به خواص پیاز و البته تا حدودی خواص تره است، همچنین خاصیت ضد میکروب، ضد سرطان، ضد چربی، ضد فشار خون و ضد التهاب دارد.