لمینت دندان روشی برای خلق زیبایی لبخند شما

اصلاح طرح لبخند با لمینت دندان

لمینت دندان یا همان ونیر، روکشی بسیار نازک است که جهت زیبایی، اصلاح طرح لبخند و … طراحی شده است. وقتی ذرات لمینت به حالت فرم داده شده بر روی دندان های جای می گیرند، اندازه، طول و شکل کلی دندان تغییر می کند. لمینت ها ظاهر دندان ها را بسیار مرتب و یکدست می کنند و در مقایسه با مینای دندان بسیار مقاوم و مستحکم هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد لمینت ها این است که در برابر ایجاد لکه ها بسیار مقاوم هستند.

لمینت دندان در مواردی مانند شکستگی، پریدگی، ظاهر نامرتب، دندان های فاصله دار و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته باید بدانید که همه افراد نمی توانند از لمینت دندان استفاده کنند و این موضوع بستگی به نظر پزشک دارد. برای مثال افرادی که بر روی دندان های خود مینای کافی ندارند و یا کسانی که پوسیدگی های دندانی بسیار ضعیفی دارند.

بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان ها

بلیچینگ دندان راه حلی مناسب برای سفید کردن دندان ها

بلیچینگ دندان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های سفید کردن دندان ها است. معمولا رنگ دندان‌ها به علت استفاده خیلی زیاد از قهوه و تنباکو و … پس از مدتی تغییر پیدا می کند. بلیچینگ دندان هم با تکنیکی جدید و بسیار ویژه است که برای سفید کردن دندان ها به کار برده می شود. یکی از گزینه ها برای اصلاح طرح لبخند همین بلیچینگ دندان است.

بلیچینگ دندان هم دارای روش های مختلفی است. هزینه بلیچینگ دندان بسته به نوع روشی که انجام می‌دهید و پزشک انتخابی شما، متفاوت است.

نکات طلایی برای مشاوره اصلاح طرح لبخند

قطعا قبل از اینکه پزشک خود را برای اصلاح طرح لبخند انتخاب کنید، باید بدانید که چه فاکتورهایی در طرح لبخندی زیباتر و جذاب تر اهمیت دارد؟ در ادامه این مقاله شما را به یک مشاوره عالی و بی نظیر به صورت نوشتاری دعوت می کنیم.

رنگ دندان:

رنگ دندان در هر نوع فرآیندی اعم از کامپوزیت، لمینت، بلیچینگ و … اهمیت دارد. هر چقدر دندان های شما سفیدتر باشند، درخشان تر و زیباتر خواهند بود و چهره شما را شاداب تر و جوان تر می کند. البته باید بدانید که رنگ دندان های شما در این عمل ها، به رنگ پوست و موی شما هم بستگی دارد. در واقع درجه سفیدی دندان‌ها باید متناسب با هارمونی پوست و موی شما باشد. دندانپزشک های حرفه ای به این موضوع اهمیت ویژه ای می‌دهند و تعادل را در رنگ دندان حفظ می کنند. دندان های خیلی سفید هم می توانند زننده و مصنوعی باشند.

فاصله بین دندان ها

معمولا ظاهر نامتناسب دندان ها باعث می شود تا اعتماد به نفس افراد کاسته شود. به همین دلیل دندان هایی که شکستگی، پریدگی، فاصله و … دارد باید ترمیم شوند. این ترمیم می تواند به واسطه روش ارتودنسی یا ارتودنسی نامرئی و ونیر و … انجام شود.

جایگزینی دندان های افتاده

نبود دندان به شدت طرح لبخند شما را تغییر می دهد و ظاهری نامطلوب ایجاد می کند. علاوه بر این موارد، در فرآیند بلع هم دچار مشکل خواهید شد. بهترین کار این است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته از عملیات ایمپلنت و بریج استفاده کنید.

سخن پایانی

روش های بسیار متفاوتی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارند که هر کدام به نوعی در زیبایی چهره و لبخند شما موثر هستند. بهتر است بهترین روش را با مشاوره پزشک متخصص خود انتخاب کنید تا برای همیشه لبخندی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.